Per
començar, cal diferenciar bé què és un refugiat i què és un
immigrant. El refugiat és aquella persona que per causa d’una
persecució del govern del seu país o per la guerra, ha de fugir del
país i fretura de ser acollit per l’hospitalitat i la protecció,
generalment, d’un país veí. El fet de ser un país veí acostuma
a fer més fàcil l’adaptació del refugiat, i alhora el manté
molt pròxim al seu país d’origen; ja que és de suposar que una
vegada superat el conflicte o la persecució, el refugiat voldrà
tornar al seu país per recomençar la seva vida entre els seus.
Un
immigrant per la seva banda és una persona que per raons econòmiques
ha de marxar del seu país per tal de sobreviure, per tal de poder
ajudar als seus familiars que han quedat en el país d’origen, i
tot amb la remota esperança d’algun dia poder tornar si no ric,
almenys amb una situació econòmica digna. A grans trets i sense
entrar en els casos particulars, aquestes són les raons per les que
els uns i els altres marxen dels seus països a provar de trobar
fortuna en un altre país.
La
globalització que havia de portar benestar i igualtat d’oportunitats
a tothom, s’ha demostrat el pitjor dels grans errors comesos per
l’home durant el segle XX. Només hem de reflexionar en els greus
conflictes internacionals, ja siguin guerres, lluites contra el
terrorisme o la despietada guerra comercial que genera crisi en els
països rics i més misèria en els països pobres. Aquesta és la
inestabilitat generalitzada que ha comportat la globalització, en
la qual els grans poders econòmics han imposat els seus interessos i
la seva voluntat damunt dels «pallassos» polítics, una mena de
titelles sense escrúpols rendits als amos i als seus comptes
corrents. En els polítics actuals no hi ha ni una de les qualitats
que hom podia observar i considerar en els polítics dels segles
XVIII o XIX, i no perquè fossin models a seguir, sinó perquè els
polítics, tot i havent-n’hi de corruptes i deslleials com sempre
n’hi ha hagut i n’hi haurà, sí que concebien la política com
l’art de governar i de servir el poble, fet aquest que sobretot
s’assolí als anys seixanta a les socialdemocràcies nòrdiques a
Europa. I sé que avui és un sistema abandonat per poc pràctic;
tanmateix, els països que tenen una llarga tradició socialdemòcrata
són de llarg els països més avançats i amb unes societats més
obertes i progressistes.
Sembla
que tothom admet que «és ciutadà» del món, i segons que sembla
els drets humans són patrimoni de la humanitat. I la realitat és
que trobem molts més països on els drets humans són violats
sistemàticament, que aquells on el ciutadà és protegit
adequadament per la justícia. I tocant això cal fer l’observació
que cadascú és ciutadà del seu país, només del seu país, per bé
que amb solidaritat amb els altres pobles se senti identificat amb la
«humanitat» dels altres homes per molt diferents que siguin aquests
respecte d’ell, ja sigui físicament, ideològica, religiosa i fins
conceptualment. És clar, i no seré jo qui porti la contrària, que
en el fons el projecte del món és comú i més avui que mai en tota
la història, ara bé, si pensem que el pensament únic -o la
imbecil·litat única, que seria de llarg molt més correcta- que
fomenten i imposen els grans poders financers, si pensem que és tot
just un projecte que és particular, de grup, de secta, aleshores és
fàcil de veure que és un projecte que en la seva definició ja
exclou tots els altres. Els grans poders financers són els que
generen les guerres, els que ofeguen les economies de països pobres
o mitjos i governen els països desenvolupats. Les guerres les
provoquen per interessos econòmics i estratègics -avui no hi ha cap
altre tipus de guerra-, ofeguen els països pobres sota la bota de la
seva pressió sufocant i governen com faraons les polítiques dels
dits països rics i lliures.
Per
què ho fan això? És senzill d’observar que el poder econòmic és
només això, que no hi ha cap altra raó per al seu exercici que el
benefici, i no hi ha cap altra consideració a la qual els calgui
atendre. Per això, en lloc de col·laborar a disminuir la pobresa i
ajudar a la creació d’economies productives i sostenibles d’acord
a les diferents característiques dels països més desfavorits (amb
la qual cosa sí que hi hauria un interès en una igualtat de
possibilitats), en lloc d’això, el poder econòmic destrueix de
soca-rel aquestes minses economies amb la finalitat que els ciutadans
sense cap possible futur es vegin obligats a marxar. I què hi
guanyen amb això: la destrucció de la cultura, perquè saben molt
bé que les condicions de vida que exigirà un europeu no són les
mateixes que exigirà un desgraciat africà, sud-americà o asiàtic.
«Desgraciat» és la seva consideració de l’immigrant, i d’aquí
que saben que aquests desafortunats, vinguts de països amb rendes
molt més baixes i drets inexistents, seran molt obedients i restaran
satisfets amb les misèries i l’abús de les grans corporacions, ja
que la misèria que reben no deixa de ser una petita fortuna al seu
país, i amb això pretenen ni més ni menys de reconvertir els
ciutadans lliures dels països desenvolupats en ciutadans
necessitats, en gent que haurà d’acceptar la pèrdua de béns
econòmics i socials, de drets i condicions de vida, perquè és el
que demana l’economia; o sigui ells, els amos. I per disfressar
aquesta destrucció de la fonamentació social que és la cultura
d’un país (la seva riquesa, el senyal de la seva idiosincràsia i
el nexe «ideal» de la comunió social) s’han inventat el prodigi
de la multiculturalitat, que és el mateix que parlar de l’absoluta
incultura. I és clar que és bo el contacte entre cultures diferents
i autèntiques i que és bo que estrenyin llaços i es mesclin per
enriquir alhora les dues cultures diferents; però, parlar d’una
multiculturalitat universal és sotmetre per sempre l’expressió
cultural dels pobles a interessos espuris i buits de contingut. La
cultura uneix un poble al seu voltant i permet la relació autèntica
amb d’altres pobles; la multicultura uneix al seu voltant a
diferents pobles, però desarma qualsevol relació autèntica amb cap
poble. Tots som una mica tot, i així acabem de no ser res. De
l’altra manera tots érem part d’una cultura -la nostra- i això
ens feia -només per tenir una cultura- oberts a les altres cultures.
Ara ja no tenim res i seguim els preceptes dels amos, vivim en el
gran món multicultural com en un gran parc temàtic per a babaus,
sense cap altra coneixement que l’espectacle. Perquè, i d’això
que ningú no en dubti, una cultura (grega, alemanya, francesa,
noruega, portuguesa...) és la capa exterior de la profunditat del
coneixement d’aquell poble, i la multicultura és la capa exterior
de la superficialitat de l’espectacle, una expressió molt oberta i
divertida però que no té cap profunditat ni coneixement. I, pobres
humans, quan ja sense coneixement hagin de seguir les ordres com
gossets ensinistrats, castrats per a qualsevol pensament que no sigui
multicultural.
La
gran pregunta és com l’esquerra pot ser tan cega. De veritat
creuen que els problemes dels refugiats se solucionen acollint-los i
no exigint a les autoritats la persecució dels
criminals que
els generen;
de veritat creuen que els problemes dels immigrants se solucionen
permetent-los de viure en un altre país sense documentació -com a
no-ningú- i no exigint a les autoritats la solidaritat i
col·laboració amb els països d’origen per tal de resoldre
aquestes migracions, que no resolen ni el problema de l’immigrant,
ni el del seu país, ni el del país d’acollida.
La
riquesa
de la diversitat rau en trobar-se mons diferents a cada cantonada
-país diferent, que algú ja haurà pensat literalment a la
cantonada-, això sí que ens obre els ulls al món. Omplir un món
únic de moltes disfresses i capteniments és buidar el món de tot
el seu sentit. I arribats aquí, cal pensar si veritablement les
esquerres són -sento dir-ho així, perquè sóc d’esquerres- uns
ximples que es pensen que les paraules canvien el món. Si fos així,
canviant el lèxic, la sintaxi o els gèneres -que ara tant els
agrada i és tan modern i esnob
com imbècil-, canviant-los tindríem la solució a tots els
problemes. Però si creuen que per dir: totes nosaltres (3 homes i 6
dones) resolen el problema de la igualtat de gèneres, aleshores
suposo que quan diuen multiculturalitat, resolen el problema de
cultura, i això -malauradament- és el que han fet els règims
d’esquerra: destruir tota cultura.
Per
canviar el món cal primer intel·ligència per a
fer
un projecte, després la voluntat i el compromís per a dur-lo a
terme, tanmateix ells -l’esquerra- es miren
el melic i se senten molt solidaris i socials canviant gèneres,
metamorfosant conceptes i carregant-se la gramàtica. I ai! companys,
si assoliu que no ens entenguem, de ben segur que els que tenen el
poder imposaran la força. Penseu durant uns minuts, durant uns dies,
amb seny i reflexió si no els esteu fent el joc, si no sou els peons
que necessiten per deixar la llibertat sense sortida. Penseu-hi,
penseu-hi. L’esquerra moltes vegades mira el món d’acord a la
seva voluntat, però
el món és com és, l’home és com és, la gramàtica és com és,
la cultura de cada país és com és, i si el que volem fer és
violentar el que cadascuna d’aquestes coses són, no farem un món
millor, destruirem el mon, l’home, la gramàtica i la cultura, i
aleshores ja podreu anar cridant que heu fet la gran revolució, que
els primers que us aplaudiran, sabeu qui són...?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada