Ahir
en un dels telenotícies passaren unes imatges fascinants: una
desfilada de models. Però no eren joves mal alimentades, no, eren
nens i nens, infants de nou o deu anys que feien de models en una
passarel·la. I que bufons que estaven tots! I als dissenyadors els
cauria la bava veient-los desfilar amb els seus modelets. Oh! Que
bonic i enriquidor tot plegat. I qui diu que els nens no són la
màxima preocupació i interès dels nostres governants, empresaris i
educadors!
Qui
pensa avui que els nens haurien d’estar jugant al carrer o en un
parc, corrents, saltant, rient i descobrint la vida; millor se’ls
disfressa amb les fascinants creacions dels dissenyadors -estilistes,
que se’ls diu!- i se’ls passeja per una passarel·la tots
pintats, tots ben vestidets i tots fent l’exhibició perquè els
artistes de les tisores se sentin tant importants com són... No
cregueu que ens ho hauríem de fer mirar! No, no són quatre esnobs
amb pretensions d’artistes, corromputs fins a la medul·la per la
fascinació i la ximpleria, que es creuen «el més d’allò més»
per fer l’original sense fonament, ‘la crème de la crème’...
no. Són grans artistes, i és lògic que en aquests il·luminats
se’ls cedeixen uns nens perquè satisfaguin la seva saníssima
vanitat. No cregueu mai que ens ho hauríem de fer mirar. Podeu
pensar en un món millor?
Els
nens i nenes que desfilaven lliurement -obvio consideracions quant a
qui i què són els seus pares sinó models de paternitat- no haurien
de ‘perdre’ el temps en altres coses, en aquelles activitats que
els serveixen per descobrir la vida, les relacions amb els altres i
el divertiment ingenu i innocent que és la màxima riquesa dels
infants! No, home, on te vas! Que desfilin, després se’ls convida
a una hamburguesa, el súmmum de la salut de la tradició culinària
i alimentària americana, i que se la mengin mentre juguen a la
consola. I si el dissenyador els parla en anglès, el nen fa futur...
Avui
tenim una escola, que si fossim una mica conscients de les coses, els
pares no portaríem els nens en aquests centres de destrucció
intel·lectual. Les escoles són o haurien de ser centres en els
quals els cadells d’home aprenguessin la convivència, els valors
humans i els coneixements que la història ens ha anat aportant. Tot
amb la finalitat d’assolir de formar nens que siguin capaços de
ser lliures. Però, no home, no! On te vas! Em faig vell... Els nens
han d’anar a l’escola perquè els instrueixin per ser uns
treballadors especialitzats. Deixa’t estar de formació i de
fer-los homes lliures! Només faltaria això, que fossin homes
lliures! I què més? Que pensin per ells mateixos? On te vas!...
Avui, les grans multinacionals ens ho expliquen dia sí dia també, a
tots els ximples que com jo creiem que l’home no és un imbècil
treballador. No home, no. Als nens se’ls ha de formar perquè una
vegada siguin grans, serveixin obedientment el capital, que no en va
el capital és la riquesa de tots nosaltres, per bé que sempre està
en mans d’uns pocs. El món és així, sempre ha estat així i no
es pot canviar. Per això les escoles s’esforcen a suprimir tot
allò que pugui fer de l’infant o estudiant un home lliure, i se’l
forma en les noves tecnologies; un coneixement fonamental des de
temps immemorials. Què hauria estat dels primers grans pensadors
sense la tecnologia? Com hauria sortit un Isaac Newton, fundador de
la física moderna, si no hi hagués hagut en els seus dies una
tecnologia tan avançada? Tots els savis ho saben això, sense
tecnologia no hi ha coneixement! Per això, totes les escoles
imbecil·litzen els nens perquè siguin molt més intel·ligents. Pot
semblar una paradoxa, però és el sistema educatiu. Així, ben
ensinistrats en la tecnologia i educats en les necessitats
empresarials, el món anirà a millor, com veiem cada dia. No us
adoneu que el món pràcticament no té problemes, cap ni un. Totes
les solucions les dóna la tecnologia! Cotxes, avions, medecines,
plàstics, ones i microones... tot són sagrats avantatges del món
modern... Ai, que mai no falti l’energia per fer anar tanta
tecnologia, que sinó, veureu què són tota aquesta colla
d’ignorants funcionals!
Prou
que una persona intel·ligent sap que l’especialització en un
coneixement és el desconeixement del coneixement. Tanmateix,
digues-ho als governs, als empresaris i als responsables de
l’educació. I si no em creieu, fixeu-vos: Què hi pot haver de més
important avui dia que saber anglès? Tothom ho sap això, quan una
persona parla anglès ja és un privilegiat intel·lectual, fins al
punt que els que coneixen aquest universal coneixement de forma
natural, ja no cal que apreguin cap altra llengua! Per a què? Quina
necessitat haurien d’haver de conèixer una altra llengua si saben
l’anglès, i a més a més com a llengua materna! Per aquest atzar
ja són sobradament intel·ligents! Pobres d’aquells que estudien
qualsevol branca del coneixement, humanístic o científic, i són
tan ignorants que no saben anglès; on aniran els pobres? Que no
saben que si no saben expressar-se en anglès, no poden tenir cap
coneixement de res? De què els servirà dedicar-se tota la vida a
estudiar allò que sigui si no poden escriure en anglès? Ai, quanta
incultura!
Tanmatex,
hi ha una pregunta que, amb la meva ignorància profunda -no sé
anglès, i el que és més greu, no tinc ganes ni intenció
d’aprendre’l- sí, hi ha una pregunta que no acabo de resoldre,
no dubto que sobretot perquè no sé anglès i la meva ignorància és
suprema, però, com la ignorància és del tot atrevida, goso de
preguntar a qui em pugui donar una resposta satisfactòria: Si
l’anglès és essencial per a ser una persona intel·ligent, per
què no suprimim totes les altres llengües del món? Almenys així,
tots seríem llestos i capaços.
Per
tot plegat, proposo -sense saber anglès, que consti, i que ningú
s’ofengui per la meva curtedat mental- per què a les escoles no
ensenyem en anglès exclusivament, només donem coneixements de
tecnologia, que val a dir que cada dia és més necessari, ja que
avança que és una barbaritat; i per cloure eficientment el sistema
educatiu, un seguit d’hores de gestió d’empresa i empreneduria?
No creieu que aleshores tindríem una societat capaç de convertir-se
en un món feliç?
P.S.
Sorry! Espero que algú intel·ligent sigui capaç de traduir aquest
escrit a la llengua del coneixement, i així amb la meva modesta
negligència intel·lectual, em sentiré satisfet per haver
contribuït a fer del món un món feliç, tecnològic i ple de la fe
en l’empreneduria, que fixeu-vos fins on ha arribat la ignorància
dels humanistes, que no hi havien pensat mai, en això de
l’empreneduria!
Avui
en el telenotícies han dit que en les proves de la selectivitat hi
ha hagut una massacre amb les notes de filosofia. No ho veieu: Traieu
la filosofia d’una punyetera vegada, que no serveix per a res i
només dificulta l’ingrés a les meravelloses universitats on es
forma tota la intel·lectualitat mundial! A més a més, i per reblar
el clau, penseu que l’examen de filosofia es pot fer en qualsevol
llengua, no cal, no exigeixen, que sigui en anglès... On anirem a
parar!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada