dijous, 7 de maig del 2020

UN NOU LLENGUATGE PER A UNA NOVA REALITAT



Fa temps que han prostituït la nostra vida, tant de temps, que és difícil de determinar exactament el moment del començ i els diferents passos o canvis subsegüents i constants. Per bé que, sense equivocar-nos quant a la història recent, podem datar en la segona dècada del segle passat l’inici de tot, i també, com progressivament se’ns ha canviat la realitat (guerres i pau) d’acord amb ‘els seus’ interessos; tot fent-nos pensar que aquells interessos eren els nostres. Val a dir que els monstres no són ximples, i han dirigit la vida de la gent acomboiant-nos constantment, tractant-nos com a nens que miren els pares per aprendre d’ells com actuar i com gaudir de les estones d’esbargiment i de participació en la vida social. Els pares juguen amb els fills per fer-los créixer en tots els sentits, per fer-los homes lliures; i ells, els monstres, juguen amb nosaltres per fer-nos a poc a poc però sense descans, esclaus: aquesta és la diferència... I han aconseguit la submissió que pretenien obtenir molt, però que molt subtilment. Per això, així com el pare aconsegueix la natural interacció amb el fill mitjançant el joc i les rialles, ells assoleixen la contranatural submissió dels esclaus mitjançant els entreteniments (TV, cinema, esports, sexe...) i la satisfacció dels ‘seus animals’, amb la distracció i l’excitació dels instints bàsics. Ells breguen incansablement contra els obstacles que es troben, tot, per nosaltres, per fer-nos la vida més feliç. Som la seva absoluta obsessió... I tant de bo que ens deixessin en pau, que ens deixessin viure la nostra llibertat, però, això, els amos no estan disposats a fer-ho perquè és en la humiliació, on el psicòpata troba plaer, i aquesta és la característica fonamental dels nostres amos: la psicopatia, el terror a la llibertat. Per això, com no són ni poden ser esperits lliures, l’única cosa que els corca és constatar que la llibertat és un miracle que ells són incapaços d’entendre i gaudir, ja que, com tota psicopatia, la malaltia mental sorgeix d’una errònia interpretació de la vida o de la incomprensió de les relacions que són establertes amb el món i els altres durant la nostra existència.
No entraré aquí a considerar què és psicopatia o malaltia mental. Valgui dir que els diagnòstics que la majoria de psicòpates professionals, ‘eufemísticament’ nomenats psiquiatres, descriuen, són interpretacions errades dels problemes del malalt. Hi ha bons metges dedicats a la ment, que saben que aquestes errònies interpretacions de la vida o la incomprensió de les complexes interrelacions que la vida comporta així individualment com social, en la immensa majoria de casos, poden ser resoltes amb el diàleg, la confrontació d’interpretacions i la confiança mútua, i no amb medicaments que malmeten el cervell per sempre més i fan del tot impossible l’establiment de les relacions naturals entre metge i pacient, que és l’únic mètode que podrà conduir el pacient a estabilitzar la seva vida i les seves emocions. Tanmateix, als psiquiatres els donen un títol, un paperot que certifica la seva demostrada psicopatia, el seu decidit propòsit de convertir els pacients en malalts crònics sense salvació, i així, els psicòpates-amos els permeten d’enriquir-se amb el servei que fan en estabornir els esclaus més complexes i ‘inadaptats’. És un sofisticat i complex mecanisme de privació de la llibertat individual, per al qual estan ensinistrats els psiquiatres. I com no em vull estendre, conclouré aquest incís, dient que NINGÚ pot determinar la bogeria de ningú, llevat, és clar, que el malalt demostri una ‘absoluta desconnexió’ amb la realitat, o sigui, que a més de ser un perill per a ell mateix, sigui un perill per als altres. I he escrit ‘absoluta desconnexió’, la qual cosa és ben estranya i inusual; ja que d’una manera o altre, tots patim de desconnexió de la realitat perquè la realitat és absolutament inabastable. Per això, el problema fonamental amb un malalt mental és establir el grau i el motiu de la desconnexió i, per a això, com passa en totes les relacions humanes, la voluntat de connectar és el començ de la connexió. Però els psiquiatres professionals parteixen de la base de la seva absoluta sensatesa – un fet, d’entrada, que ja demostra el grau de desconnexió del metge amb la realitat – i així, desarticulen qualsevol connexió, per la qual cosa substitueixen la carència d’arguments i mètode, amb les fantàstiques intoxicacions químiques que desfan les possibilitats de re-connexió del malalt, i d¡aquesta manera, a mesura que destrueixen l’individu, el seu pacient, reforcen la seva ‘clarividència’ de psiquiatres en mostrar-nos ‘la provocada descomposició’ de la víctima, per l’orgull i la ignorància del metge, com a prova irrefutable.
M’he desviat més que molt del títol que encapçala l’escrit. Per reconnectar-me, reprodueixo les paraules de Thomas Jefferson, que ens serviran per comprendre quina és la realitat del llenguatge i el llenguatge de la realitat:

Quan el poble té por del govern,
això és tirania.
Quan el govern té por del poble,
això és llibertat.

La veritat és que no cal afegir-hi res. L’exactitud i simbiosi de llenguatge i realitat que el pare fundador dels Estats Units expressa en aquestes breus frases, és prou eloqüent. Tot ésser humà lliure les hauria d’aprendre, de tenir-les sempre com a màxima, perquè aquesta és realment l’essència del fonament social: la llibertat de la gent i el sotmetiment del govern. No entendre això és senzillament desconèixer la naturalesa humana i la naturalesa de les relacions socials. Tanmateix, no espereu que cap demagog - sí, aquesta gentalla que coneixem com a polítics -, sigui capaç d’entendre-hi el sentit, ja que ells són els miserables pastors dels psicòpates, els quals els manen i els guien en tots els aspectes de la vida miserable i repugnant de pastors-esclaus. Cap polític, avui, és més lliure que el més aïllat dels presos. Són vigilants de camp de concentració, com ho fou el ‘nostre estimat amic’ i psicòpata social i econòmic, Georges Soros.
Com que crec que Thomas Jefferson m’ha deixat en evidència, perquè amb dues frases ha delimitat el que jo, per arribar al seu mateix pensament, hauria hagut de necessitar un llibre sencer; conclouré aquest escrit amb unes breus consideracions amb relació a les paraules: psicòpata i filantrop.
Psicòpata és la persona mancada de la capacitat de posar-se en el lloc de l’altre, aquell ésser que no té empatia i per això viu ‘desconnectat’ dels altres, només conscient del seu món, el qual sempre és destorbat o amenaçat per la resta dels humans. I com és un compendi de totes les deficiències mentals, és a més a més, narcisista, esquizofrènic i té identitat dissociativa, cosa que comprovem amb molta facilitat en els amos del món, com en aquest fragment de vídeo https://www.youtube.com/watch?v=OehVrBqhdr8 (tot el vídeo es recomanable, però és des del minut 4:28 fins al final, on podem observar el capteniment d’un psicòpata en estat pur). Després de veure el vídeo, no crec que calgui afegir res quant a la malaltia mental, ni res, quant a que aquesta malaltia requereix ineludiblement de severes mesures de profilaxi per a la protecció social, de vegades fins i tot, podent a arribar a solucions tan dràstiques com l’execució.
Filantrop, en canvi, era la persona que ajudava els altres de manera desinteressada, una persona que sentia un profund i sincer amor envers els altres; una qualitat que és molt més excepcional del que es pot pensar en un primer moment. Al capdavall, és tan excepcional, que a tothom li resultarà molt difícil de trobar-ne exemples, i si els troba, es molt probable que ens parli d’algun conegut pròxim, desconegut de la resta del món. Ja que no podem considerar filantrop el lladre o criminal que realitza bones accions en bé d’un poble, per exemple; perquè aleshores els grans ‘capos’ dels càrtels de la droga mundial serien filantrops destacats, com ho fou el marqués de Comillas, que vivia de l’esclavisme i la banca. Per això, cal dir que la filantropia només és filantropia si les accions benefactores no són producte d’un interès o de la intenció de netejar altres crims, perquè en aquest cas no parlem d’un filantrop sinó d’un poca-vergonya o d’un criminal. La filantropia té la virtut que, en ser una gran virtut, exclou qualsevol interès o mala acció. Per això, per comptar tots els filantrops de la història de la Humanitat ens sobraran els dits d’una mà.

En resum doncs, el llenguatge i la realitat social són una mateixa cosa, i per tant cal ser molt curosos alhora de fer ús del llenguatge perquè podem alterar la realitat. Prou que ho han descrit diversos filòsofs: la realitat social és el constructe del llenguatge. Per això hem d’estar molt alerta amb la tergiversació semàntica, la incorrecció sintàctica i la displicència en la correcta interpretació del discurs, perquè qualsevol d’aquests paranys pot canviar-nos la realitat, i si no hi parem compte, podem acabar per acceptar i defensar que

Quan el poble té por del govern
viu en llibertat i solidaritat.
Quan el govern té por del poble
la societat viu en tirania.

Molt de compte amb els paranys lingüístics, tant de compte, com amb els psicòpates, que sempre es disfressen de filantrops, com el maltractador de persona agradable i sincera; compte encara amb els governs ‘solidaris’ i la premsa ‘lliure’, compte amb la ciència com a ‘veritat absoluta’ i compte amb la realitat sempre, perquè la realitat és tothora un absolut impossible que sempre ens enganyarà.

I per no acabar l’escrit amb els TÈTRICS versos de més amunt, i malgrat la tragèdia actual, que no és un virus sinó la tirania mundial; conclouré amb la profundíssima i alhora senzilla i perfecta expressió de llibertat de sant Agustí:

ESTIMA, I FES EL QUE VULGUIS.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada